Thursday, 17 January 2013

2 Years & 1 Month

Assalamualaikum...

Testing2...hihi update guna hp plak la.Hari ni genapla umur anak aku 2 tahun 1 bulan.Masa dia genab 2 tahun  tak nak plak update suka2 aku ja.

Sekarang mulut dia sangat la cot cet cot cet. Dh pandai nak ngadu2...aritu aku kt dapur dia dtg kt aku bgtau dlm bahasa dia...Ma ma, akut akut, pa grrrrrr(buat bunyi cm org tgh drill dinding) ane....Aku pnye pkir pe dia nk ckp ni...Aku g tgk kat pa dia...ooooo dia ckp Ma, Ayish takut pa nak tebuk lubang kt sana...Pastu aku gelak kt dia....Dia terus malu, trus ckp ma kong ma kong...mintak dukong Ayish Ayish...

(sebenarnya ni entry 2 3 hari lepas, aku guna hp tapi stress tak boleh upload gambar, sekarang dah boleh tapi tak guna hp pon, susah bebenor)

 Parish tak mandi lagi ni, bangun je ajak `ma jom g menan (playground)`. Layan je la lagipun tak panas lagi...



 Playground dekat MH Hotel masa ASKL 1/2013. Kalau lepas ni ASKL kat sini lagi alamatnye aku berASKL di playground la nampaknye. Confident giler naik buai sekarang tak nak orang pegang.... Kalau nampak buai je `ma nak nek buai aju2`.... Yela2......


 Masa kat rumah kami, asal aku kat sink je dia asik ma nak kong,ma nak kong. Adoiii senget pinggang mama la Parish...Aku suruh dia amik kerusi plastik kecik tu pastu suruh dia berdiri situ. Suka la dia.... `Ma nak tu, nak abun, nak inggan`.....Hoiiiii nak basuh pinggan la plak....Tapi bagus gak ko basuh pinggan situ takde kacau mama nak masak.... Bolehla aku masak dengan tenangnye hari tu....


 Dekat sejam dia basuh pinggan ok, habis basah semua baju drypers....


Nasib baik dia tak sampai sabun pinggan tu so bila nak sabun dia jerit kat aku ma abunnnnnnnnnnnnnnn.....


Sekian sahaja cerita anakanda ku..... Alamak aku terbaca pasal blogger berperang malam tadi, sekarang aku jadi takut la plak berblog2 ni, niat nak buat diari je and nak simpan gambar2 anak...... Aku doakan mereka berbaik semula dan semua mengambil iktibar atas kejadian tu. Smoga aku sentiasa ingat untuk tidak membuka aib orang ataupun aib diri sendiri..... Tiada siapa pun yang sempurna di dunia ni, tapi yang penting niat kita untuk jadi baik atau berubah untuk jadi lebih baik......Ish macam macam, dunia dunia......

Lupa nak cakap malam esok aku dan W. Jai ade buat kenduri sikit, kenduri doa selamat dan tahlil. Jemput la sesiapa yang kenak kami secara langsung atau tidak datang ke rumah kami di Johan Setia Permai....Smoga segalanya berjalan lancar. Ya Allah Ya Tuhanku berkatilah majlis kami ini......Amin Amin Amin Ya Rabbalalamin..........