Thursday 11 July 2013

Day 1 puasa yang paling tak best

Assalamualaikum.....

Semalam first day buka puasa aku rasa gila tak best. Nak tau kenapa??? Sebab aku berbuka sorang2 ok, slalunya memang tak merasa la nak first day berbuka dengan suami dan anak kan, but at least berbuka dengan housemate. Tapi semalam housemate aku balik kampung pulak, ade emergency kes tentang kakak ipar dia yang tengah sarat pregnant. Katanya baby dalam perut tak gerak so bila check je dah meninggal. Ya Allah siannya, lg seminggu je kot nak bersalin. Harap both kakak and abang dia tabahla.

So, aku dah tau nak berbuka sorang2 so takde la excited mana. Aku keluar office pukul 6, lepas tu terus pergi bazar tepi hospital ni je. Dah tengok2 tak tau nak makan ape pulak dah. Semua aku tengok tak menyelerakan langsung. Serious tak best giler..... At last aku beli nasi kerabu yang tak best dengan sayur keladi and terung sambal... Hahaha aku hanya berselera tengok sayur je, lauk tak. Air malas nak beli sebab dah tau sakit tekak so minum air masak je...



Balik dari bazar dah dekat jam 6.30 so prepare sikit2 pastu lepak je la tengok tv..... Haishhhhh bosan gile kot, nak borak orang takde... Pastu teringat malam tadi jam 1.45 gitu dapat call dari no mana tah, panjang no tu. Mula2 aku ingat orang nak main2 lepas tu teringat mak, mybe mak yang call kot sebab no panjang tapi tak dengar ape2. Time2 gini bosan2 slalunya aku call mak, ni mak ade dekat Tanah Suci so tak dapat la nak call mak. So masa berbuka tu aku pun makan dengan hati yang kosong, serious tak selera gile and aku makan tak abis pun. Tengah 2 malam sikit, agak2 lapar aku makan epal dengan pear. Tu je la yang boleh masuk nak buat milo cicah biskut wholemeal pn malas, bukan malas tapi tak selera... Tah la, rase kosong je hidup ni.... Bosannnn kadang2..... Agak2 nak nangis aku gi semayang tenang sikit kan....

Hari ni tak tau la housemate aku tu dah balik belum dari kampung, kalau belum berbuka sorang lagi la aku... hrmmmmm sedihhhnyeeeee, makkkkkkkkkkkkkkkk................


No comments:

Post a Comment

Jemputla komen...