Monday 24 September 2012

ANAKKU

Assalamualaikum...





Inilah anakku Muhammad Farish Zaim Bin Rozaimee. Malam tadi macam biasa sebelum tido aku akan bagitau dia `Parish esok mama dh keje, hari jumaat baru mama blk n kite bleh jumpe. Parish duduk elok-elok ngan pa, nenek, atok n aciks tau`. Mcm biasa dia buat tak tau je la cm xde perasaan, tiba2 dia duduk atas riba aku peluk aku, aku mcm trkejut aku biar je. Dia ni mudah rimas bukan suka org peluk2 ke kiss ke pe. Pastu dia amek tangan aku suruh tepuk2 dia. Dia ngantuk dh la tu. Dia nak tido aku letak atas tilam nk baringkan, dia tak nak. Dia duduk balik atas riba aku pastu tido, aku memang tak bleh tahan terus nangis dia mcm dh paham,esok aku akan tinggal dia.  Aku slalu ckp yg aku sayang dia sangat, walaupun jauh aku xpenah lupa dia, aku bgtau dia jgn lupa mama dia, ingat ni mama dia. 

Skg Parish dh nak masuk 1 tahun 9 bulan. Tak sangka cepat betul masa tu berlalu. Sedar tak sedar dh nk masuk 4 tahun aku jd weekend wife n dekat 2 tahun weekend mum. Ikutkan umur Parish 2 tahun aku nk ambik dia duduk ngn aku tp aku tau tak semudah itu, anak aku tu dh duduk ngn mil aku sejak bby tp aku ingat kalau sil aku yg bru kawin tu dh ada anak nanti maybe aku bleh ambik Parish blk. Paling cepat pn next yr......ohhhh lambatnye lg.....tppppp lg manis kalu aku dpt tranfer Slangor by this yr......rumah pn dh de sronoknya kalu aku bleh jd cm org biasa, duduk sebumbung 1 family, just aku, W. Jai n Parish....Angan2 ni xtau bile akan jd kenyataan....

Sebenarnya aku nk buat entry ni tp xtau nk start cane....Knape aku nk ade blog...org de blog ko pn nk jugak kn,aiii gedik lak rase.... ok la tujuan sebenar blog ni cm cite kt atas ni la, aku kt Bentong ni bkn de kwn sgt, ehhh bukan xde kwn,ade cuma xde kwn nk luah prasaan ke pe la....takpn nk cite pasal pe2 ke. Takkan tiba2 kte nk cite kt org kan,sure org pelik nape la ko cite kt aku, aku bkn kenal ko sgt pn...so bila de blog ni bleh la aku buat2 konon tgh luah perasaan...Sebelum ni kt ofis ni de 2 org skg dh tggl aku je tu yg mati kutu xde kwn nk cite...Dulu kt Hoshas de 3 org kt ofis, lg la meriah hmmmm......semua tggl kenangan...sblm aku tggl sorg ni,aku slalu ckp kt diri aku yg aku xde hal la xde kwn...mati pn mmg tggl sorg tp lama2 aku jd stress just sbb xde kwn nk crite2....tah pe2 tah aku ni...lg 1 sbb utama aku nk de blog adalah kerana utk mengelakkn aku jd pelupa pd kenangan2 indah hidup aku. Almaklum la tak lame lg dh nk masuk 3 series, so ble crite kt blog bleh la ingat2 blk nanti kn... Paling aku xnk lupa adalah saat2 Tuhan bg kami MFZ(Muhammad Farish Zaim). Aku mmg xsangka Allah kurniakn dia agak cepat, walaupun ramai yg kata lambatnye dpt anak....

Nanti ada masa aku nk crite cane saat2 awal MFZ wujud dr sebesar sebutir pasir aku nmpk dia smpai dia lahir...Sementara aku masih ingat ni kn, kang dh lupa tanya pe pn xingat dh....ok la cau cin cau....nk settle keje skit lg ni, pe kata letak pic dia lg sebijik 2 bg dtg skit smngat nk keje tu...



ok cauuuu.......




No comments:

Post a Comment

Jemputla komen...