Wednesday 31 October 2012

AJ di Pahang

Assalamualaikum...

Seperti yang telah dimaklumkan sebelum ni AJ masuk radio Pahang start 18 hb lg tp hari tu aku tak pergi sebab kerja, so lepas kerja je baru aku gerak ke Kuantan. W. Jai datang dengan Parish berdua je weh...aku tak tau la mcm mane W. Jai handle anak dia masa dalam kete...mil & sil aku pn pelik camne dia drive ngan anak dia yg tak tau duduk diam tu.... tp Alhamdulillah semua slamat...

Kami sampai Kuantan lebih kurang pukul 9 lebih tak silap terus ke East Cost Mall (ECM) sebab partner2 semua kat sana jumpa P. Lepas dh settle ngan P kami semua makan dulu kat Mall tu then pergi Tanjung Lumpur pulak just for minum2 n makan udang and sotong goreng tepung lebih tepat lg cengkodok, spoil betul ingatkan takdela cam kat kl tu, tp sama je, xpe maybe tersalah kedai..



 Dah habis minum kami terus gerak ke homestay kat Jalan Ubi ke pe tah kalu tak silap. Aku, W. Jai & parish dapat 1 bilik. Quit besar la umah tu dengan siap garden & tempat BBQ. Best2 bleh kata complete. Aku sebelum sampai risau sikit la, bukan ape ramai2 kan dengan Parish nye jap gi dia tak nak tidur kat umah tu tak pasal lak aku anak beranak tido dalam kete. Fening2....



 Sape la amek pic parish ni, comel plak nampak ngan rambut panjangnye tu, skg xde lg kasi pendek terus...

Malam tu semua terus terbongkang sebab sampai homestay pon dh dekat kul 12 xsilap aku. Esok paginye (pagila sangat rasenye dalam kul 11 lebih) semua dah bangun & siap2 nak pergi RTM Pahang sebab ada satu lg sesi Mykad Smart Shopper di Pahang FM. Tapi aku, W. Jai & Parish tak ikut sebab kami ke Kemaman jumpa pakcik W. Jai, dia ade kedai makan kat bandar Kemaman tu.

Jam giler jalan ke Kemaman tu rupanye ade accident. W. Jai ade crite jalan tu memang bahaya katanye last few week ada 2 org budak Chinese pun accident situ gak, budak2 tu dari Klang sebenarnya bawak awek jalan2 ngan kreta skyline ngan krete pe tah, dua2 accident sampai tersangkut atas pokok. Diaorg racing memang laju giler la, last2 dua2 mati ngan awek2 skali...W. Jai kenal chinese tu sebab dia tokeh kedai motor tempat dia beli motor dulu.

Sampai je Kemaman kami dijamu makan nasi dulu, lega rasa dapat nasi pastu lepak2 sambil borak ngan pakcik W. Jai. Kul 5 camtu ingat nak ajak pakcik dia joint kami ke Kuantan tp xdapek dia ada hal pulak makumla tokeh kedai so nak kene prepare utk esok punya barang....xpe2....

Petang tu kami jumpa geng2 AJ di Bangunan MSC, Indian Town tgk2 ape yg patut utk esok punyer Preview...

Malam tu semua dah lapor, ape lg Tanjung Lumpur la... W. Jai sebat sampai licin la, dia memang suka seafood2 ni kalau blk Penang lg la...Xsah kalu xg seafood restaurant, aku suka jugak tp sejak2 kene sinus yg agak serious ni aku takut sikit...
 

 
 Malam tu semua blk mandi pastu lepak2 kat garden homestay tu, dah kul 11 lebih tu sape punye idea tah ajak g Teluk Cempedak (TC)... Dah alang2 parish xtido lg aku pn ape lg joint la...Pegi 2 krete je...
 




 Comeiiiinye QRAA Emy & Nurul.....



 QRAA Wani & Parish, parish kan takut kat orang tp QRAA Wani ni memang suka kacau dia sampai dia boleh ingat la kalu tgk si Wani ni.

 QRAA Alip yang bajet hensem...
 PA & QRAA Madi yg vouge...hihi
 Ape punye posing la ni dah macam K pop masing.....


Masa ni kat tempat lepak2 tepi sungai, belakang tu ade tulis Kuantan, tak silap aku kat Pahang ni semua tempat yg ade sungai confirm ada board nama tempat tu...


 QRAA Madi, macam2 gaya dia ni, pic dia je penuh tp aku amek yg unik2 je.... hihi tp aku respect QRAA Madi ni dia tgk je camtu, internal dia aku rasa dia orang yg hebat....

 Parish & me...

 Tgk aku dh kata dah...

Malam tu dah penat jalan2 kami blk & tido sepuasnya.... Esoknya bangun semua dah ready for preview, masa yg agak mendebarkan sbb ni first time buat kat Kuantan...

Plannnig2 dulu before ke Bangunan MSC...


RUMAH AJ, hihi scr tak disangka homestay ni dh mcm rumah AJ plak..
 
 Dah sampai Bangunan MSC tu kami Brunch dulu yela abis kul brape xtau lg kn....
RAA Eddy & QRAA Hetty yg get me n W. Jai involve in this business... Aku memang tak sangka aku boleh buat projek ni seriously still xpercaya....

 QRAA Hetty yg giler hebat....Gaya ni memang kita akan slalu tgk ye kalu dia dh bercakap...
 Partner2 yg dah sampai... Discuss dulu before everything get started...

 QRAA Wani & QRAA Faisal why uaoolll look so stress, no no dont be stress remember AJ HEBAT ANDA HEBAT..... hihi tagline AJ..Kalau speaker tanye APE KABAR SEMUA???? Audion kene jawab BAIK, AJ HEBAT ANDA HEBAT sambil tepuk2 bahu kawan sebelah....Bayangkan ek kalu tiap2 hari orang cakap ko hebat mau xjd hebat kooo....hihi serious best kt AJ ni....
 QRAA Hetty & QRAA Eric yg bajet comel la tu...xde maknenye eric....

 Sharing session, QRAA Abg Rambo, Kak Yati  & Abg pe ek aduhhh sori lupe nama abg...
 Parish sedang membuat `kuih` di situ yehhh....Parish jommmm cebuk dulu...
 QRAA Wani & QRAA Yati....Aku suka dengar Kak Yati cakap very da byk experience....
 Ohhhh anakku...
 TIme ni kawan parish dah datang, si Zikri...

 Zikri yg tak lame lg akan menjadi abg...makin garang plak dia skg...
 Xde keroje la korang tu kan, time ni bilik preview tu penuh gile sampai xcukup kerusi tu pasal la semua partner2 duduk kat luar bilik je & dua orang budak besar gajah ni blasah main mainan Zikri..

 Mummy Zikri buat ape tu bekerut dahi i tgk u...
 Jeng3 antara orang yang paling Hebat di AJ, GAA Hafiz/Apit....Muda lg uoollll, dia juga daddy kepada Zikri...Umur tak sampai 30 lg tu tp dah bergelar GAA xsampai 2 tahun di dalam AJ...Aku memang respect giler la...

 QRAA Jai...sori pic awk blur la...

 QRAA Shahidi, bujet hensem la tu...

 Org yg hebat jugak RAA Anas...

 Haaaa niiiiiiii lgggggggggggg HEBAT giler memperkenalkannnn GAA IZAT.......Antara org yg terawal dlm AJ sampaikan masa mula2 dulu AJ belum lg menggunakan mykad/ic just guna name card saje ye anak2... Alamak sori giler camera ni takde gambar prospek yg datang ke Kuantan aritu...Aku pn pelik ni mesti kt camera si Alip yg byk ni...

Lepas preview semua lepak kt kedai makan pulak sebab malam tu final Era Piala Malaysia, Kelantan vs ATM....aku of course la sokong ATM sebab adik aku keje ATM hihi....tp kalah daaa xpe tahun depan try lg....
Lepas tgk bola malam tu semua delivery mc d & semua terbongkang...

Esoknya pagi dalam kul 11 lebih semua siap2 nak check out & nak grak ke Temerloh pulak...Ade preview di sana...Aku, W. Jai, QRAA Emy & Eric pergi jumpa 1 prospek ni kat kedai makan dulu sambil lunch terus... 
Kul 12 lebih cantu bertolak ke Temerloh...Hujan bapak lebat....
Sampai je Temerloh ujan still lebat so orang xbrape ramai...



 GAA Zu, wife GAA Apit, mummy Zikri....anda juga hebattt....





 Dah setel preview kami lepak kedai makan dulu sebelum gerak balik... W. Jai & Parish tak balik Klang mlm tu, diaorang tido Bentong....hihi suka2...Minggu tu nk raya Haji so aku keje Isnin & Selasa je pastu cuti raya so W. Jai & Parish stay kt Bentong sampai Selasa la...


Ape2 pun aku ingin merakam jutaan terima kasih kepada GAA2, RAA2, QRAA2 and semua partner2 di dalam family AJ yg bertungkus lumus dalam Priview AJ di Kuantan and Temerloh...KITA SEMUA HEBATTTTTTT.......

No comments:

Post a Comment

Jemputla komen...