Wednesday 27 February 2013

Happy Birthday Bondaku....

Assalamualaikum....

Hari ni birthday mak aku yang ke 51 tahun. Cepatnya masa berlalu kan. Mak walaupun dah umur 51 tapi ramai cakap muka mak macam belum 50. Yeke???Aku skali skala jumpa dapat rase la perubahan kat mak, yela mak kita kan, perubahan dari segi fizikal mahupun rohani mesti kita perasan punyala.... Dah nampak sikit2 kedut di muka tapi still comel dan yang aku jeles mak tengah beria nak slim nihhh...Amboi mak nak lawan anakmu kah???.... Dari segi rohani pulak mak makin tenang dengan hari-harinya bekerja, beribadah dan melayan ayah....Kalau mak beli supplement untuk dia dia mesti cari untuk ayah jugak....Kalah aku makan supplement,  mak sekarang tengah makan set Herbalife uollss. Taktau la sape yg promote kat dia, balik kampung haritu aku tgk ade paper beg Herbalife dengan set dia skali. Dia tanya opinion aku. Aku ok je, cuma aku pesan jangan la campur2 supplement kang pening badan kita nak terima yang mana satu. 

(ala takde gambar mak sorang la, asik la gambar ngan budak kecik ni.....hishhh cakap sayang mak gambar mak sorang satu pon xde)






Mari aku cerita sikit pasal mak aku ye, kalau mak aku baca ni mati aku kene... hihi saje2 je ni mengimbas kenangan lalu. Kakak tak pandai nak cakap depan2 yang kakak sayang mak, kakak rindu mak, kakak slalu ingat mak. Serious tak pandai, tak tau la nape, malu ke. Tapi kakak slalu cakap kat mak terima kasih banyak - banyak mak. Kakak betul2 nak terima kasih kat mak sejak mak lahirkan akak sampai la sekarang ni, mak masih berjasa dengan kakak. Kakak tak tau nak balas kat mak macam mana. Mak ingat tak lagi, masa kakak kecik kakak slalu ingat mak tak sayang kakak. Mak garang sangat dengan kakak. Tapi dah besar / tua ni baru tau mak marah bersebab, sampaikan dulu kalau  kakak cakap ngan adik aku2 ke babi2 ke sure mak cubit mulut kakak. Tapi bila dah besar ni, kadang2 cakap aku2 jugak ngan adik..hihi... Ye.... orang mesti tak caye sebab orang ingat anak pompuan sorang mesti mak sayang aku sangat, nak ape mesti semua dapat. Takde wehhhh, aku tak pernah mintak ape-ape dari mak. Apa mak bagi aku ambik, ape mak beli aku terima je. Mak, sebab tu bila dah besar ni pon kakak bukan senang2 nak mintak itu ini dari mak. Mak dah ajar jangan suka meminta-minta dari orang. Mak jugak ajar adik-adik dan aku untuk berdikari. Dan yang paling penting jugak mak ajar kalau suatu benda yang kita buat tu salah ia tetap salah, maknanya kalau dulu adik atau aku buat salah dengan cikgu ke atau orang lain mak mesti marah aku balik, takde de dia nak menangkan kitaorang, lagi kene marah dan pukul ade la. Mak memang tegas tapi skali skala dia kan buat suppries kat kita macam masa aku duduk hostel aku, tiba-tiba time birthday aku mak bawak birthday kek ngan hadiah....Bangga aku kejap....hihi

Mak sempena hari lahir mak hari ni, kakak doakan agar;
1) Mak sihat selalu dan panjanggggggggggggg umur....Bila mak panjang umur mak boleh buat ibadah banyak2 untuk buat bekalan di Sana nanti
2) Supaya mak dapat menjejakkan kaki ke Tanah Suci Makkah lagi tahun ni, tak dapat buat haji lagi buat umrah pon ok dah tu mak
3) Mak dapat tambah cucu lagi, hihi sape la tu yang nak kene beranak lagi, mak kan nak cucu banyak2
4) Mak sentiasa bahagia dengan ayah, amboi malam ni pergi dinner berdua je ye.... Mak jangan makan yang high cholestrol tau, pilih yang low fat tau...kalau tak kang sia2 je harbalife bagai
5) Mak dapat tambah pahala yang banyakkkkkkkkk sangat sebab mak suka tolong orang
6) Mak dan ayah sentiasa dilindungi yang Maha Esa di mana pun berada

Mak, kakak sayang mak sangat2 tau, kalau bleh nak sentiasa ada dengan kakak waktu susah ataupun senang. InsyaAllah kakak akan slalu ingat pesan mak, mak pesan kena baik dengan mak mertua kita macam mana kita baik dengan mak sendiri, kena ingat kedudukan kita sebagai isteri dan kena didik dan ajar anak kita yang betul saje, yang salah tetap salah walau sape pun yang buat. Mak, mak suka tak hadiah yang kakak bagi tu. Hari tu mak datang rumah kakak, mak cakap suka sangat dengan pan kakak tu, mak cakap goreng apa pun tak melekat sebab tu kakak bagi hadiah pan tahun ini. Harap mak suka guna tau,cewah macam la mak aku masak tiap-tiap hari.... Last but not least, I LOVE U SOOOOO MUCH MAK........

No comments:

Post a Comment

Jemputla komen...