Tuesday 25 June 2013

APC 2012

Assalamualaikum.......

Wah kemain rajin update blog 2 hari berturut-turut sebenarnya just nak crita pasal even 20 hb hari tu. Ehhh tak riak ke crita pasal APC ni kat sini, haha tak la kot kan, semua orang penah rase dapat APC kot.... Aku pun takde la bangga mana sangat cumanya saje nak letak picture2 yang aku rase cun haha......

Pada 19 hb tu kami dah gerak ke Kuantan untuk sesi reheasal sebenarnya, aku tak drive sebab penat kat even BOTC tu pun tak habis lagi ni nak ke Kuantan pulak.... Pahang is very big ok, nak ke suatu tempat/daerah mau berejam... So aku tumpang sorang senior staff ni, very senior rupanya umur dia dah 55 tahun, terkejut aku bila dia cakap umur dia. Aku ingat dalam 40 lebih... Bukan aku je yang tumpang dia ade lagi 2 orang staff lain... So 1 kreta 4 orang. Aku rase macam naik kreta dengan ayah aku, stail dia sebijik macam ayah aku. Tiba-tiba terus tringat ayah time tu. Rasanya sejak kawin, aku tak penah naik kreta yang ayah drive lagi dah... rindu ayah....

Senior staff tu aku panggil Haji je, macam ayah aku la nak gi dekat pun pakai seat belt, pastu cara dia cakap pun macam ayah aku... So sepanjang perjalanan aku banyak la borak dengan dia pasal potitik hahah, pasal family, pasal kerja, pasal Kuantan dan banyak lagi la. Aku saje je borak so that dia tak ngantuk, aku bukan ape sian kot, aku yang muda ni maleh drive dia dah 55 but still rajin nak drive... Haji u are the best, and you deserve to get the APC 2012... Nak tau dia tanye aku pernah sampai taman ape tah kat Kuantan tu, Taman Gelora tak silap. Aku cakap tak pernah slalu pergi TC je, dia cakap jom dia bawak tunjuk Taman Gelora tu, dia kata dulu2 masa dia belajar dia selalu lepak situ.... Ooooiiiiiiiii sebijik perangai ayah aku tu, ayah aku pun kalau dia lalu tempat2 nostalgia dia confirm singgah tunjuk kat aku..... Serius aku rase cam nak panggil Haji ayah je....

Kitaorang stay kat Grand Continental, haha nak tau sebab ape??? sebab dekat dengan Berjaya Mall and kedai makan... So, bila2 masa boleh shopping and makan....

Layan la gambar2 ni yekkk....


Tiba-tiba ak rasa macam cikgu2 pulak dengan name tag bagai hahah... Padahal sebelum ni tak pakai pun..... Cemerlang la katakan......


With Kak Ana, pengantin baru nih... Haha Kak Ana ni kelakar sikit sebab gaya dia cam ganas sikit, aku slalu gelakkan dia.... Sori akak i tak bleh tahan la nak gelak haha....


Hi saya Cikgu Suriani, saya mengajar Bahasa Mandarin.... huhu


Ni masa reheasal, huhu slumber jer, Haji la yang suruh dia kata esok tak payah dah nak amik gambar sebab esok ramai orang, so kami bertiga laju-laju la amek gambar padahal esoknye tgk orang lain amek ktorang amek lagi.... pompuan pompuan......


Nape pucat je muka i......


Haaa masa ni semangat lagi sebab baru nak start, bila dah petang ma aiiii ponat nak mam........






Dalam surau pn nak amek tah ape2 tah.... saje nak tengok tudung ok ke tak huhu.......... ok la cau cin cau laaaa....





No comments:

Post a Comment

Jemputla komen...